Održana radionica za nastavnike i učenike – OiRA alat za frizere

U Obrtničkoj školi za osobne usluge Zagreb predstavnici Zavoda za unapređivanje zaštite na radu su za nastavnike i učenike trećih razreda frizerskog smjera održali radionicu– OiRA alat za frizere.
Riječ je o besplatnoj internetskoj aplikaciji namijenjenoj malim i srednjim poslodavcima kao pomoć u izradi procjene rizika. Razvila ju je Europska agencija za sigurnost i zdravlje na radu (EU-OSHA) kao vrlo praktičnu i jednostavnu pomoć pri identifikaciji rizika radnog mjesta, a na osnovu koje se mogu poduzimati adekvatne preventivne mjere za poboljšanje radnih uvjeta.

Na radionici su predstavljene značajne prednosti ovog alata čije će korištenje jednoga dana biti od velike pomoći budućim vlasnicima frizerskih salona, te im smanjiti administrativne troškove jer će procjenu rizika moći izraditi sami.
Internetska aplikacija se sastoji od pet modula, uključuje organizaciju i provođenje zaštite na radu, informacije o radnom prostoru, poslovima koji se obavljaju, zaštiti i njezi kože te informacije o ostalim izvorima opasnosti, štetnosti i napora. Aplikacija je veoma praktična i jednostavna za korištenje, brzo se popunjava, a omogućava ne samo bilježenje rezultata procjene rizika, nego i utvrđivanje akcijskog plana, odnosno dopušta praćenje postupa li se ispravno s utvrđenim rizicima i mjerama koje treba provesti.

Učenici su sa zanimanjem sudjelovali u izradi procjene rizika, te su kasnije iznijeli svoja iskustva  o mjerama zaštite na radu koje se primjenjuju u salonima u kojima obavljaju školsku praksu. Obrtnička škola naglasak stavlja na očuvanje zdravlja učenika. Već na prvoj godini, prije pohađanja prakse, kroz satove zaštite na radu učenici se upoznaju s mjerama zaštite na radu,  a nakon šestosatne nastave prolaze posebno osmišljene vježbe istezanja i opuštanja.
Predstavnici Zavoda naglasili su važnost mjera zaštite kože u frizerskim salonima radi sprečavanja  profesionalnih kožnih bolesti i uputili na zakonske propise vezane uz prijavu ozljeda na radu kako bi učenici, jednog dana kad postanu zaposlenici, bili upoznati sa svojim pravima.