U sklopu 28. tradicionalne, najveće konferencije za trgovce i proizvođače MAGROS 2016. koja je održana u Zagrebu u nazočnosti više od 250 sudionika u organizaciji časopisa Suvremena trgovina i Hrvatske gospodarske komore te uz pokroviteljstvo Ministarstva gospodarstva, Hrvatske obrtničke komore i Hamag – Bicro, Zavod za unapređivanje zaštite na radu predstavio je kampanju EU OSHA „Zdrava mjesta rada za sve uzraste“ 2016.-2017. kojom se promovira sigurna i zdrava radna okolina kao ključna pretpostavka za rast potencijala, očuvanje radne sposobnosti i predanosti radne snage te konkurentnosti svih sektora u gospodarstvu i uslugama.
Uvodno su na konferenciji o značaju djelatnosti trgovine, stanju, kretanjima i perspektivama govorili Srećko Sertić, direktor Suvremene trgovine i Ema Culi, direktorica Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske komore. O dualnom strukovnom obrazovanju, načinu realizacije i potrebama te razvoju ljudskih potencijala u djelatnosti trgovine govorio je Vitomir Tafra, predsjednik Uprave Obrazovne grupe Zrinski, a Gašpar Novak, direktor marketinga i razvoja tvrtke Tisak d.d. prezentirao je proces transformacije poslovanja.
Prema podacima koje je iznijela direktorica Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske komore Ema Culi, trgovina u Hrvatskoj sudjeluje u BDP-u s 10 posto, što je tek nešto niže od prosjeka EU gdje participira s 10,9 posto. Nadalje, u broju zaposlenih u Hrvatskoj udio trgovine je 15 posto (trgovina je kod nas drugi najveći poslodavac), dok je prosjek u EU 16 posto. Oporavak je, rekla je Culi, započeo 2011. godine, no opet slijedi pad, da bi posljednje dvije godine hrvatska trgovina ponovno počela rasti. Lani je rast prometa trgovine na malo iznosio 2,4 posto, u prvih osam mjeseci ove godine 3,9 posto, pa za ovu godinu Culi predviđa još veći rast u odnosu na lani.
Potpredsjednik HGK za turizam, trgovinu i financije Josip Zaher, istaknuo je da ovdašnju trgovinu tek očekuje vrhunac, dok potpredsjednik Hrvatske obrtničke komore Darko Knežević smatra da je stanje u hrvatskoj trgovini daleko od idealnog, posebno kod malih trgovina koje nestaju.
U zanimljivoj i dinamičnoj panel raspravi uz moderiranje Ante Gavranovića, publicista i ekonomskog analitičara sudjelovali su Ljerka Puljić, predsjednica Udruženja trgovine pri HKG, Željko Pravdić, pomoćnik ministra gospodarstva, Darko Radišić, iz Kraš-a d.d., Ivo Markotić, generalni direktor Badela 1862, Andreas Wendy, generalni direktor Kauflanda Hrvatska, Vitomir Tafra, predsjednik Uprave Obrazovne grupe Zrinski i Damir Zec, poslovni direktor IBM Hrvatska.
Na konferenciji je sudjelovao Vitomir Begović, ravnatelj Zavoda za unapređivanje zaštite na radu.
Sudionici Konferencije MAGROS 2016. među kojima je velik broj nazočnih bio iz područja menadžmenta upoznati su s predstojećom Nacionalnom kampanjom „STOP ozljedama na radu“ s kojom se želi ukazati na značaj prevencije potencijalnih rizika na radu, učinkovitu provedbu unutarnjeg nadzora, razvoj kulture zaštite na radu te odgovornost i nužnost suradnje svih dionika na unapređivanju zaštite na radu. Provedbom niza aktivnosti cilj je smanjiti broj ozljeda na radu, kako onih na mjestima rada tako i onih prilikom dolaska i odlaska s posla, pa su pozvane sve tvrtke, ustanove, institucije i organizacije da se djelatno uključe u provedbu mjera kako bi ostvarili što bolje rezultate u zaštiti na radu i doprinijeli gospodarskom napretku.
Za provedbu Nacionalne kampanje pripremljeni su praktični vodiči i materijali koji će pomoći poslodavcima i drugim dionicima da se uključe u ovu aktivnost:
- Vodič za analizu ozljeda na radu s obrascem i praktičnim primjerom analize ozljede
- Vodič za izradu procjene rizika s predloškom
- Vodič za izradu programa osposobljavanja s predloškom
- Vodič za unutarnji nadzor stanja zaštite na radu
- Vodič za izbor povjerenika radnika za zaštitu na radu te
- Akcijski plan mjera i aktivnosti za unapređivanje zaštite na radu s praktičnim primjerom
Na info pultu Zavoda za unapređivanje zaštite na radu sudionici Konferencije Magros 2016. mogli su se neposredno informirati o brojnim aktivnostima ove središnje javne ustanove nadležne za područje zaštite na radu, preuzeti promotivne materijale kampanje EU OSHA ˝Zdrava mjesta rada za sve uzraste“ 2016.-2017. i Nacionalne kampanje „STOP ozljedama na radu“ 2016.-2018. te se upoznati s video materijalima namijenjenima široj edukaciji iz područja zaštite na radu.